Chyba se zrušením vazby - vysvětlení
Těsně před vánočními svátky byla odhalena a ohlášena děsivě vypadající chyba. Nakonec se ukázalo, že její závažnost byla mnohem menší. Tady je celý příběh.
Časová osa
Verze 12.4.0 (začátek prosince) obsahovala novou funkci - primární klient (detaily zde)
19. prosince jsme v interním Easy Projectu evidovali záhadně mizející data (díky četným zálohám nebyl problém s obnovou). Primární analýza odhalila, že kliknutím na tlačítko zrušit vazbu se daná entita také smaže. Tuto informaci jsme se rozhodli okamžitě sdílet našim Klientům.
20. prosince jsme vydali verzi 12.4.2, která obsahovala opravu. Byla distribuována na Cloud a také do Klientské zóny (pro serverové řešení). Podrobnější analýza pokračovala.
Nálezy v posledním týdnu prosince přinesli úlevu. Chyba se netýkala běžně používaných vazeb, ale byla pouze ve specifických oblastech B2B CRM:
- Ceník → ceníkový balíček
- Kontrakt → opportunita
- Osobní kontakt → primární kontrakt podpory
- Osobní kontakt → implementační kontrakt
Trvalá oprava zatím nebyla dodána. Proto prosím pokud používáte B2B CRM, vyvarujte se rušení těchto typů vazeb.
Ostatní vazby a jejich rušení jsou bezpečné.
Postmortem
Byly zavedeny nové testovací případy. Aktualizovali se standardy pro kód a primární analýzu podobných incidentů. Komunikační strategie byla také revidována.
Omlouváme se všem dotčeným za tuto chybu i za způsob komunikace, který mohl zvýšit hladinu stresu v již tak stresovém období v roku.