Standardizované řízení projektů v odvětví IT služeb - Seidor Consulting Případová studie
Seidor Consulting je nadnárodní technologická poradenská společnost, která poskytuje širokou škálu služeb včetně vývoje a údržby aplikací, infrastruktury a outsourcingu IT.
Společnost Seidor působí ve 38 zemích a má 81 poboček v Evropě, Latinské Americe, USA, na Blízkém východě, v Africe a Asii. Společnost s více než 5400 odborníky a více než 8500 zákazníky je šestým největším poskytovatelem IT služeb ve Španělsku* a největší společností 100% vlastněnou španělským soukromým kapitálem. (*Zdroj: žebříček Empresas pro odvětví TIC, ChannelPartner 2020)
Výchozí stav
Než přešel na Easy Project, používal Seidor MS Project a různé další nástroje. Široká škála dostupných nástrojů komplikuje získávání jasného a společného přehledu o projektu. Na druhou stranu vedla k vysokým výdajům na licence kvůli měsíčním nákladům na uživatele a počtu uživatelů.
Hlavní body zadávací dokumentace, jaká byla očekávání od řešení, jaké problémy bylo třeba překonat:
Očekávání
- Standardizace práce na řízení projektů pomocí jediného nástroje
- Standardizace práce na projektech pomocí šablon projektů
- Větší kontrola stavu projektů, včetně odhadovaného a spotřebovaného času
- Snížení nákladů
- Dostupnost informací pro všechny členy týmu
- Lepší komunikace
- Lepší kontrola rizik
- Lepší vykazování zpráv o stavu projektu
- Správa zdrojů
Požadavky
- Nástroj musí podporovat různé typy projektů, úkolů a milníků, protože pokrýváme širokou škálu řešení.
- Členové týmu musí mít možnost aktualizovat informace o stavu a průběhu úkolu, ale ne plánování.
- Zákazníci musí mít možnost reagovat na udělovaná oprávnění.
- Musíme být schopni definovat různá oprávnění podle rolí v každém projektu a mít zavedené pracovní postupy.
- Všechny funkce, které by měl nástroj pro řízení projektů mít: závislosti, úkoly, kalendář, reporty, možnost exportu projektu.
- Ověřování LDAP
- Když je úloha aktualizována, měla by být odesláno oznámení.
- Synchronizace se systémem SAP