Řízení zdrojů a financí projektů v Easy Projectu
Varianta Easy Project Business zahrnuje všechny základní nástroje projektového řízení z plánu Essentials doplněné o řízení zdrojů, docházky, plánovač úkolů, rozpočty projektů, finanční výkazy, kontroling a cash-flow.
Řízení zdrojů
Agilní řízení zdrojů
Zcela nový modul pro přehledné přiřazování týmů a uživatelů k projektům z top-level pohledu, včetně zabudovaného řízení dovedností. Mějte harmonii v projektech, týmech a spolupráci lidí na dosah ruky. Zacházejte se svými zdroji agilním způsobem. Tento modul představuje novou úroveň optimalizace vašich zdrojů.
Plánování kapacit zdrojů (Resource Master Plan)
Přehledný nástroj pro plánování práce na projektech dle reálných časových kapacit pracovníků. Manažeři ihned vidí vytížení pracovníků a práci přiřazují, plánují v čase dle tohoto vytížení a kompetencí.
Kompetenční řízení zdrojů
S využitím kompetenčního plánování zdrojů můžete plně identifikovat kapacity vaší organizace, určit kompetence svých pracovníků a následně efektivně využívat dostupné kompetence tím, že jasně vymezíte projekty a nastavíte projektové plány.
Docházka – plány a reporty
Pracovníci vykazují a plánují svoji docházku v přehledném kalendáři. Manažeři mají přehledy a plán docházky a podrobné statistiky za všechny uživatele. Plánovaná docházka je zohledněna ve vytížení pracovníků.
Kalendář
Pomocí kalendáře si můžete naplánovat a přiřadit úkoly pro sebe nebo pro jiné uživatele přímo v kalendáři. Díky němu hned zjistíte, kdy je který uživatel zaneprázdněn jinými plánovanými událostmi, jako jsou schůzky, obchodní aktivity nebo jiné přidělené úkoly. Zobrazuje také docházku uživatelů, čímž znemožňuje plánovat úkoly na dobu jejich nepřítomnosti.
Dashboard vytížení zdrojů
Vizuální přehledy o vytížení všech pracovníků/zdrojů, a to v přehledných statistikách a reportech zobrazených na jedné stránce. Jeden pohled a okamžitě víte, jak efektivně vaše firma/projektový tým funguje.
Dashboard pro docházku
Tento informační panel vám poskytuje přehled o tom, kdy jsou vaši zaměstnanci a/nebo kolegové přítomni ve vaší firemní kanceláři, pracují z domova, mají přestávku nebo jsou nepřítomni. To vám umožní snadno vytvářet vlastní výkazy pro potřeby rozpočtování finančního oddělení.
Finanční řízení projektů
Dashboard rozpočtových výkazů
Panel rozpočtových výkazů je rozhraní pro finanční manažery a analytiky, který jim umožňuje mít na první pohled přehled o významu dat pro rozpočty a prognózy. Tvořte plány rozpočtů a předpovědí. Odhalte projekty s nejvyššími příjmy, celkovými náklady a zisky. Kontrolujte plnění plánu vašeho zisku nebo porovnejte finanční údaje s předchozím obdobím.
Mzdový a fakturační dashboard
Sledování mzdových a fakturačních operací je pro všechny podniky velkou prioritou. Rozumějte svým mzdovým a fakturačním výkazům na první pohled. Podívejte se, které faktury byly zaplaceny, jsou splatné nebo zpožděné - takže víte, kolik peněz jste dlužen a koho je potřeba upomínat.
Finanční dashboard
Vykazování finančních operací je nedílnou součástí finančního řízení, které pomáhá při vykazování finančních aspektů obchodní služby různým zainteresovaným subjektům v organizaci, která tuto službu využívala, jako jsou vedoucí obchodní jednotky, vedoucí oddělení nebo hlavní účetní.
Rozpočty projektů
Plánování nákladů je klíčem k úspěšnému řízení projektů. Easy Project umožňuje vytvářet rozpočty projektů a porovnávat je s reálnými výdaji. Můžete sledovat příjmy, mzdové náklady a celkovou ziskovost projektu.
CBS – Struktura rozpadu nákladů
Struktura rozpadu nákladů (CBS - Cost Breakdown Structure) představuje rozpis nákladů na jednotlivé složky struktury rozpadu práce (WBS) včetně všech děl nebo služeb provedených subdodavateli. Používá se k průběžnému porovnávání skutečných nákladů s rozpočtem a k integraci do systému řízení nákladů.
Cash flow v Ganttově diagramu
Chcete-li vidět peněžní tok v projektovém a globálním Easy Ganttu, stačí vybrat Cash flow v menu Nástroje. Funkce peněžního toku je samozřejmě k dispozici pouze v případě, že je v aplikaci Easy Project nainstalován modul Rozpočty. Kliknutím na tlačítko přidáte do časové osy nový horizontální řádek. Tento řádek zobrazuje čísla představující bilance plánovaných příjmů a výdajů za vybrané období (den, týden, měsíc).
Finanční výkazy u projektů
Jedná se o výkazy odpracovaného času na projektech vynásobené příslušnou hodinovou sazbou. Výsledkem jsou mzdové výkazy (hodiny jsou násobeny interní sazbou) dle pracovníků a fakturační výkazy (hodiny násobeny externí sazbou) dle projektů. Samozřejmě v libovolném časovém období.
Integrace finančních dat pomocí platformy Zapier
Zajímá vás, jak propojit Easy Project se systémém Xero a dalšími účetními systémy? Jednoduše přes platformu Zapier umožňující integraci, díky které můžete řídit rozpočty vašich projektů téměř v reálném čase. Přečtěte si více v tomto článku.
Řízení rizik
Řízení rizik
Řízení rizik je nezbytným procesem každého dobře řízeného projektu. Tento nástroj umožňuje nastavit metriku rizik napříč organizací, řídit rizika na projektech a poskytovat globální reporting rizik a přehled pro vedení. Globální modul je vhodný pro role liniového manažera, manažera rizik nebo vedoucího projektové kanceláře (PMO), zatímco projektový modul je určen pro projektového manažera, kterému umožňuje řízení rizik kontrolovaným způsobem na všech jeho projektech.